Terug naar home

Klantenservice NS

▷ NS klantenservice | Telefoonnummer 0900-0700

Wil jij in ons land gebruik maken van openbaar vervoer? Dan kan het maar zo zijn dat je contact op wilt nemen met de klantenservice van NS. In Nederland hebben we de mogelijkheid om gebruik te maken van een vrij dicht netwerk aan spoorwegen, een ongekende luxe vergeleken met veel andere landen. Door de dichte bevolking en het vele verkeer dat dit met zich meebrengt, is het ook echt belangrijk dat we van deze mogelijkheden gebruik maken, doen we dit niet, dan verstoppen de snelwegen helemaal. Om het reizen met de trein aantrekkelijker te maken, kun je gebruik maken van veel verschillende soorten abonnementen. De medewerkers van de klantenservice bij NS vertellen jou graag meer over de verschillende mogelijkheden die je wat dit betreft hebt. Zo kun je bijvoorbeeld gebruik maken van een maandabonnement of een abonnement waarbij je korting hebt op bepaalde tijdstippen of op bepaalde routes. Ook zijn er regelmatig acties met extra goedkope treinkaartjes. Voor alle informatie over dergelijke abonnementen en voordelige tickets kun je terecht bij de klantenservice van NS, zij helpen jou hier graag verder mee!

OV-chipkaart en klantenservice NS

Het kan natuurlijk zijn dat jij vragen hebt over het reizen met de trein vanwege het gebruik van de OV-chipkaart. Ook daarvoor kun je terecht bij de medewerkers van de klantenservice bij NS. Een aantal jaren geleden is het systeem van het reizen met een speciaal pasje ingevoerd en veel mensen weten inmiddels wel hoe dit werkt. Maar als jij al een tijd niet met de trein gereisd hebt, dan kan het natuurlijk zo zijn dat je geen idee hebt hoe je hier mee moet reizen. Je kunt bijvoorbeeld vragen hebben over waar je de pas kunt kopen en hoe je hier saldo op kunt zetten. De klantenservice van NS kan jou helpen met antwoorden op deze vragen. Ook kun je met hen contact opnemen met vragen over bijvoorbeeld het vergeten uit te checken of over het plaatsen van een abonnement op je kaart. Zo weet je zeker dat je goed voorbereid op pad gaat en dat je niet onderweg voor vervelende problemen komt te staan. Twijfel jij dus ergens over, heb je vragen of heb je een klacht? Neem dan zeker contact op met de klantenservice van NS.

Hoe contact opnemen?

Wil jij met de klantenservice van NS contact opnemen, dan kan dit op verschillende manieren. Een van de opties die je hebt is om met hen te bellen. Bel je hen, dan zul je eerst een keuzemenu te horen krijgen. Dit is een proces dat vaak veel tijd kost, want je moet dan eerst een heel bandje afluisteren en dan kan het zijn dat je aan het eind toch nog twijfelt welke optie nu het best past bij de reden waarom jij hen belt. Bij DeKlantenservice.nl snappen ze dat dit heel vervelend is en daarom hebben zij het keuzemenu van de klantenservice van NS al helemaal voor jou uitgeschreven. Je kunt bij hen op de site vinden welk nummer jij moet bellen en welke opties jij vervolgens krijgt, namelijk:

  • toets 1 voor vragen over abonnementen
  • toets 2 voor vragen over de OV-chipkaart
  • toets 3 voor overige vragen

Bij optie 1 en 2 krijg je vervolgens nog weer verschillende mogelijkheden voorgelegd en ook dit hebben zij op hun website helemaal voor jou uitgeschreven. Zo kun jij dus voordat je belt al bepalen welke getallen jij in moet toetsen om zo snel mogelijk door het keuzemenu te gaan. De complete lijst van opties vind je op DeKlantenservice.nl, net als meer informatie over de klantenservice van NS en andere manieren waarop je met hen contact op kan nemen. Lees meer..

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn